Wednesday, January 16, 2013

Cum să captezi atenţia cititorilor!?

Informaţia este omniprezentă, suntem efectiv bombardaţi de un flux uriaş de informaţii zilnic. Pe stradă, la birou, acasă sau la un pub, aproape oriunde putem acumula informaţii noi. Informaţiile ne sunt oferite în ziare, la radio, la televizor, prin intermediul internetului, dar şi prin reclame. Totuşi cum poţi atrage atenţia publicului ţintă? Ce înseamnă un ziar bun?


Cel mai important pentru cei care oferă informaţia, este ca aceasta să ajungă la receptor. Nu de puţine ori am citit articole fără un conţinut substanţial de informaţii, dar care au fost publicate doar să atragă cititori, cumpărători. Titlurile sunt exagerate, doar pentru a atrage vizitatori. Într-adevăr cu un titlu bun, poţi atrage cititorii, dar dacă în primele 3-4 fraze nu sunt informaţii utile, puţini sunt cei care vor citit tot articolul. Jurnaliştii şi editorii cunosc mici trucuri pentru a atrage cititori, respectiv vizitatori pe internet, dar după un timp lumea-şi dă seama ce surse de informaţii trebuie urmărite. 

În decembrie 2012, analizând trafiul siteurilor de ştiri în România, realitatea.net a fost lider, având cele mai multe afişări (35.238.604) şi cei mai mulţi unici (3.044.239). Cei care citesc zilnic atât presa online, cât şi cea tipărită observă, că sunt puţine articole care-ţi captează atenţia. Reclamele sunt destul de agresive, emisiunile sunt promovate, titlurile sunt senzaţionale, dar degeaba...când se ajunge la conţinut, de cele mai multe ori e sub aşteptări!

Pentru cei care vor într-adevăr să capteze atenţia cititorilor, să urmărească acest clip: